zaterdag 1 november 2008

Cornelis Claasz. Plug

Deze tekst is terug te vinden in het uittreksel . Ik laat het maar even zien omdat in de uittreksels die door enthousiastelingen helemaal belangeloos op het internet worden gezet heel erg kan waarderen. Vergeet nooit de bron en de naam van de persoon te vermelden. Ik vergeet dat nog al eens en ik schaam me daar erg over, dus aan een ieder die ervoor in aanmerking komt: mijn welgemeende excuses en dank voor uw werk!
139v. 09-02-1700. Cornelis Claaszn. Plugh weduwnaar van Aaltje Cornelisdr. die weduwe was van
Cornelis Willemszn. Blom verkoopt Gerrit Claaszn. Plugh zijn broer het voorste gedeelte bestaande in
voorhuis en keuken gelegen in Calis te Noordwijk op Zee alsmede de helft van het erf en ¼ van de
bornput gemeen met Maarten Janszn. Vinck belend het voorsz. huis NO Maarten Janszn. Vinck, ZO
de Wildernis, ZW de weg en NW Maarten Janszn. voorsz. daarvan de weduwe van Ary Evertszn. de
rest toebehoort, alles volgens de oude waarbrieven, daarvan de jongste is van 16-07-1694, voor 70
gulden contant.

Geen opmerkingen: